Nieuw superjacht Tomorrow wordt maar liefst 108,8 meter lang

In Coverstory, Superjachten by Tessa HeerschopReageer

Pride Mega Yachts heeft een nieuw superjacht gepresenteerd tijdens de Monaco Yacht Show. Tomorrow meet maar liefst 108,8 meter lang.

Superjacht Tomorrow is op papier bijna rond, de bouw start in 2015, zo maakte Pride Mega Yachts afgelopen maand bekend op de Monaco Yacht Show.

Tomorrow valt op, omdat er werkelijk nergens op bespaard is. Het schip is langer dan 100 meter, extreem luxeingericht en van topkwaliteit. Wij vermoeden dat de eigenaar een rijke Chinees is, aangezien het interieur Aziatisch is ingericht.

Aan boord van de Tomorrow kunnen 26 gasten comfortabel overnachten. Zij worden in de watten gelegd door maar liefst 30 bemanningsleden, die wat minder ruimte hebben op het onderdek. Er blijft voldoende ruimte over, want het nieuwe superjacht heeft maarliefst zes dekken.

Ontwerp

Het schip is ontworpen door Azure Naval Architects en het interieur en exterieur design komen van Sinot Exclusive Yacht Design.

Het designteam haalde inspiratie voor ‘het superjacht van morgen’ uit Xian Dai, een architectenbureau uit Shanghai. Dit doet vermoeden dat de eigenaar een rijke Chinees is. Het schip moet vooral moderniteit uitstralen en een eyecatcher zijn wanneer ze de wereldzeeën bevaart.

Het superjacht wordt een familiejacht dat gezelligheid en comfort moet bieden. De binnenruimtes op de bovenste dekken hebben een hoogte van maar liefst drie meter. De meeste schepen hebben nauwelijks 2 meter stahoogte, maar aan boord van dit jacht zijn ook lange mensen welkom.

Het schip heeft veel entertainment aan boord en de nieuwste gadgets zullen niet ontbreken.

De stijl is ‘een luxe relaxte strandstijl’, gepersonaliseerd met kunstwerken die de eigenaar zelf heeft uitgezocht.

De warme en open ruimtes zijn versierd met op maat gemaakt meubilair, van de duurste materialen uiteraard, met ingewikkelde patronen en natuurlijke texturen.

Bijzonder is de trap die op een nautilusschelp is geïnspireerd en alle dekken met elkaar verbindt. Op het hoogste punt van de trap is een dakraam, waardoor je loopt in natuurlijk licht.

Buitenruimtes

De buitenruimtes van Tomorrow zijn gericht op sociale interactie. Op de dekken is een prachtig uitzicht op zee. De zonnedekken staan vol met ligbedden naast de zwembaden en jacuzzi’s. Op het hoofddek is het ronde zwembad het middenpunt, eromheen zijn verzonken ligplaatsen.

VIP

De eigenaar heeft de meeste ruimte op zijn privé dek. De glazen gevel loopt van de grond tot het plafond en daarnaast heeft hij een enorm dakraam, zodat hij ’s nachts naar de hemel kan kijken en de sterren kan tellen.

De wandpanelen zijn gemaakt van gebleekt walnoothout, de kamer is verder versierd met zijden tapijten met speciale golfpatronen en exclusief inlegwerk. De deuren zijn rijkelijk versierd. Er is werkelijk geen cent bespaard op de inrichting en luxe uitstraling van de vertrekken.
De eigenaar kan geniten van zee vanaf draaiende stoelen in de kamer of door de glazen deuren naar het achterdek lopen.

Het schip heeft zowel diesel- als elektrische motoren. In de machinekamer staan twee MTU-motoren, waarmee hetsuperjacht een topsnelheid van 18 knopen behaald. De kruissnelheid is 14 knopen.

De stabilisatoren komen van Rolls-Royce en zorgen ervoor dat het schip soepel vaart. Alle superjachten en zelfs kleinere motorjachten hebben tegenwoordig deze ‘vinnen’ ingebouwd, maar bijzonder is dat deze van het dure Rolls-Royce komen. Wederom is er niet bespaard.

Technische details superjacht Tomorrow

Naam van het project: Tomorrow
Bouwer: Pride Mega Yachts
Naval Architect: Azure Naval Architects
Exterior Design: Exclusive Yacht Sinot
Ontwerp Interior Design: Exclusieve Sinot Yacht Design
LOA: 108.8m
Breedte (max): 16.3m
Diepgang (max): 4.2m
GT: 4,800GT
Rompmateriaal: Staal
Materiaal opbouw: aluminium
Logies: 18 tot -26 gasten (6 tot -8 gast hutten, 2–4 VIP hutten, eigenaar stateroom)
Bemanning capaciteit: 32 tot -34 crew (28 bemanningsleden, 2 officieren, 1 ingenieur, 1 kapiteins,   2 medewerkers)
Hoofdmotor: 2 x MTU 16V4000 M 73-2560 [kW] | 2 x 600 kW elektrisch – motoren
Generatoren: 4 x MTU 16V2000 M51A – 665 [kW] Stabilisatoren: Rolls Royce 100 Aquarius Zero Speed Spray
Snelheid: 18 knopen Kruissnelheid: 14knopen
Bereik: 5.000 nm Brandstoftank: 330,000 liter
Watertank: 90,000 liter

Tessa HeerschopNieuw superjacht Tomorrow wordt maar liefst 108,8 meter lang

Reageer