La Pellegrina kost 23 miljoen euro

In Coverstory, Superjachten by Tessa HeerschopReageer

Het hele leven gaat over kansen pakken en hier komt weer een prachtige kans voorbij.

De twee MTU motoren hebben niet meer dan 330 uren op de teller staan en voeren de snelheid gemakkelijk op tot maximaal 30 knopen. Omdat het jacht gebouwd is in glasfiber en kevlar, hier en daar verstevigd met carbon, is het een lichtgewicht voor haar lengte. Dit leidt mede tot een actieradius van zo’n 4000 mijl bij een kruissnelheid van 12 knopen. Het scheepje verbruikt dan niet meer dan 200 liter diesel per uur, een schamele 292 euro per uur met de huidige Nederlandse dieselprijs.

De salon meet 75 m2 en is daarmee groter dan een behoorlijke woonkamer van een twee onder een kap huis. Ook de mastersuite is ruim te noemen en meet 52 m2 en heeft een panoramaview om van te dromen.

Naam van boot
La Pellegrina

Specificaties
Werf: Couach Yachts
Vlag: Malta
Romp type: Mono Romp

Afmetingen
Lengte over alles: 49.90 m
Breedte: 9.40 m
Droog Gewicht: 260.000 kg

Motor
Motor 1 en motor 2:
Merk motor: MTU
Bouwjaar: 2012
Type motor: 20 V 4000 M93
Type motor: Binnenboord
Motor/Brandstoftype: Diesel
Bedrijfsuren: 330

Tanks
Capaciteit watertanks: (10.000 Liter)
Capaciteit brandstoftanks: (38.820 Liter)
Capaciteit afvalstoffentanks: (1.500 Liter)

Interieur
Aantal dubbele bedden: 6
Aantal hutten : 6
Aantal badkamers: 6

Tessa HeerschopLa Pellegrina kost 23 miljoen euro

Reageer