Meer bootkopers naar Nederland door Engelstalige jachtgids

In Coverstory, Motorboten by Tessa HeerschopReageer

De tweede editie is gegroeid van vorig jaar 52 naar nu 84 Nederlandse merken mede dankzij collectieve deelname van de HISWA Orange Yachting Group, het exportplatform van HISWA voor jachten tot 24 meter. Het boek wordt in de komende maanden verspreid op 8 grote internationale botenbeurzen voor de promotie van de Nederlandse watersportindustrie.

Bootshows
De Quality Boats Holland Guide is het papieren onderdeel van een exportinitiatief waar ook beurzen en internet deel van uitmaken. De beurzen met samen circa negenhonderdduizend bezoekers zijn Yachting Festival Cannes (F) en Interboot (D) in september, Hanseboot (D) in oktober, Boot & Fun (D) in november, Salon Nautiqe de Paris (F) in december, Boot Düsseldorf (D) in januari 2015, Belgian Boat Show (B) in februari 2015 en tot slot de Russische botenbeurs Moscow Boat Show in maart 2015.

Kopers naar Nederland
Het doel is om kopers naar Nederland te trekken. Vanuit eigen stands met deskundige bemanning, worden de beursbezoekers gekwalificeerd en voorzien van een exemplaar, evenals van brochures van de deelnemers en advies over de Nederlandse watersportindustrie. Op de website QualityBoatsHolland.com is alle informatie ook online te vinden en kunnen bezoekers meteen doorklikken naar de eigen site van de werf.

Groeikansen
Jan-Pieter Oosting van organisator YachtFocus zegt: “Er liggen prachtige groeikansen in het buitenland voor onze innovatieve en kwalitatief hoogstaande jachtbouw. Je moet de kopers persoonlijk opzoeken, want het is moeilijk scoren in internetzoekmachines over de grens. Dus zijn ook andere kanalen nodig zoals beursdeelnames en ouderwets drukwerk. Ons bedrijf wil maximaal effect bereiken tegen minimale kosten en we zijn blij te zien dat het Quality Boats Holland-initiatief.

De Hiswa te Water is nog tot en met 7 september op het NDSM-eiland in Amsterdam.

Tessa HeerschopMeer bootkopers naar Nederland door Engelstalige jachtgids

Reageer