Shuttleworth Design, verantwoordelijk voor het prijswinnende jacht Adastra. Nu presenteert Shuttleworth Design drie nieuwe varianten. Een van 32 meter, een van 70 meter en een derde, de topversie, van 80 meter.
De drie ontwerpen zijn gebaseerd op dat van de Adastra. Ook de naval architectuur is erop gebaseerd. Net als de Adastra moeten de drie nieuwe trimarans zo weinig mogelijk brandstof gebruiken door de vorm van de romp. Ook het comfort aan boord moet van hetzelfde niveau zijn.
Adastra heeft zich volgens Shutteworth Design inmiddels behoorlijk bewezen. Het jacht heeft 10.000 zeemijlen achter de rug en heeft meermaals rukwinden van 50 knopen doorstaan en golven van vier meter hoogte.
De Shuttleworth 70M (de 70 meter lange versie) moet een range krijgen van 7.000 mijlen bij 14 knopen en een topsnelheid van 25 knopen. Bestel je het jacht met andere motoren, dan moet een topsnelheid van 30 knopen ook mogelijk zijn. Aan boord is ruimte voor 12 gasten en een veertienkoppige bemanning. De vleugels worden onder andere gebruikt voor vertrekken.
De Shuttleworth 32M is ingericht om langere tijd op te verblijven volgens Shuttleworth. Dankzij een 1.150 pk sterke C18 Caterpillar motor heeft het jacht een topsnelheid van 23 knopen en een maximale range van 6.000 mijlen bij 12 knopen. Het jacht is zo ingericht dat het met een minimale bemanning te varen is, of zelfs door de eigenaren zelf.
De allergrootste, de Shuttleworth 80M, biedt plaats aan 14 gasten en een bemanning van 18. Hij heeft een range van 7.500 mijlen bij 17 knopen. De maximumsnelheid is, net als de 70M, 25 knopen. Met de andere motoroptie kan hij 30 knopen.