Als specialist op het gebied van jachtontwerp en constructie met jaren ervaring in de superjachtindustrie weet CadArt als geen ander waarop ze moeten letten. Natuurlijk is een superjacht bouwen wel wat anders dan een tender ontwerpen, maar het principe is hetzelfde: Luister goed naar de klant en probeer oplossingen te vinden voor specifieke eisen.
Het gebruiken van nieuwe technieken of materialen wordt niet geschuwd, wanneer deze een positieve bijdrage levert aan het eindresultaat. De boten worden van ontwerp tot oplevering verzorgd door het bedrijf uit Oss, dat alles in Nederland met de hand bouwt. Iedere boot is dus uniek.
Tender
Een mooi voorbeeld is de onlangs te water gelaten Tender zes´n half: een sierlijke open tender van 6,5 meter met vloeiende lijnen en een uitgekiend onderwaterschip. Het bootje is dus niet alleen mooi, maar kan ook nog eens goed varen
Het jacht is, zoals je mag verwachten van een custom built boot, vervaardigd uit 1e klas materialen die ruimte biedt aan zes personen in een perfect afgewerkte kuip en heeft een ruim zonnedek met bescheiden zwemplatform.
Kwaliteit
De constructie is uitgevoerd in eerste kwaliteit mahonie in combinatie met marine-multiplex, geconserveerd met epoxy/glasvezel, waardoor een sterke en slijvaste constructie ontstaat.
Het beeldbepalende houtwerk en de dekken zijn gemaakt van eerste klas mahonie met een top finish en waar gewenst voorzien van antislip.
Alle beslag, doorvoeren etcetera zijn uitgevoerd in RVS om een lange levensduur met weinig onderhoud te garanderen.
Motor
De 14pk diesel inboard levert voldoende vermogen om een snelheid van ongeveer 7,5 knopen te halen op de volle waterverplaatsing van 1,5 ton.
Het ontwerp is zo’n succes, dat CadArt de tender nu ook semi-custom built aanbiedt. Hierdoor is de prijs lager, maar kan er nog steeds vrij veel naar wens aangepast worden zoals een andere indelingen, materialen en motorconfiguraties mogelijk. Ook een elektrische of hybride aandrijving behoort tot de mogelijkheden.
De Tender zes’n half is te bewonderen op de Hiswa te water van 2 tot 7 september 2014 op het Luxury Island, plaats L01.
Hoofdafmetingen Tender zes’n half:
L.O.A. 6,50 m
Waterlijnlengte 6,30 m
Breedte 2,25 m
Diepgang 0,4 m
Waterverplaatsing 1,5 ton
CE-categorie D
Max. snelheid 7.5 knopen
CadArt yachtdesign is aangesloten bij de NJI.